Peluang Kerjaya versi2.

Posted by Zikri Husaini on Tuesday, February 10, 2009

Assalamualaikum

Saya ingin mempelawa anda dan sesiapa yang berminat dan sedang mencari jalan untuk "diversified" pendapatan dengan menyertai Group Saya di Public Mutual dan menjadi Perunding Amanah Saham (Unit Trust Consultant) secara full time/part time. Alhamdullillah, bidang yang baru sahaja saya ceburi ini pada awal tahun 2008 telah memberikan pulangan pendapatan yang lebih lumayan dpd gaji bulanan saya semasa kerja makan gaji dahulu. Ini adalah hasil daripada berkat usaha yang bersungguh-sunggguh.

Apa yang perlu, mereka yang berminat perlulah berumur sekurang-kurangnya 21 tahun, SPM dan minat berniaga. Komisyen, incentive dan benefit adalah menarik. Ramai yang telah lama berkecimpung dalam bidang ini telah "kaya" & "success" hasil usaha mereka.

Antara Benefit menjadi Unit Trust Consultant ialah:-
1) Unlimited Income Potential (Direct / Indirect Commision)
Mengikut Statistik yang di keluarkan oleh Public Mutual pada tahun 2005, the lowest income yang di nikmati oleh seorang unit trust consultant yang active (part time) is RM 67,903. As starting, seorang unit trust consultant akan menerima komisyen 2.75% tetapi peratusan komisyen yang di terima boleh menjadi "UNLIMITED"
Nilai ini semakin bertambah pada tahun 2007 di mana seorang Unit trust consultant yang berusaha bersungguh-sungguh boleh menikmati pendapatan sehingga RM 100K sebulan.

2) Bonus
Bayaran bonus mengikut percentage drp sales kita utk spjg tahun tersebut.

3) Free OVERSEA trip
Jalan2 ke vietnam, jepun,Greece dan mana-mana je la kat overseas sebagai incentive untuk menaikkan semangat kita. tapi kena achieve target sales dulu la... trip slalunya seminggu, semuanya dibayar oleh Public Mutual.

4) "Career Benefit"
Komisyen ini dibayar hanya setahun 2 kali sahaja... nilai komisyen ini dikira berdasarkan pengkadaran di antara total bilangan AKAUN dan UNIT yang dihandle oleh kita sepanjang tempoh kita berkhidmat dengan Public Mutual.Total tersebut, di darabkan dengan peratusan yang di tetapkan oleh Public Mutual dan di bahagikan dengan 12 bulan sekurangnya kita akan menerima RM 3,000 to RM 4,000 per month. However, Ia bergantung kepada berapa besar total group sales kita. Lebih lama kita serve Publi Mutual dan lebih besar total group sales kita, maka lebih besar la career benefit kita.

5) Career Prospect
Anda boleh pursue career anda dengan menggunakan subsidi dpd Public Mutual untuk menjadi Certified Financial Planner. Pendapatan yang anda bakal perolehi juga (sebagai unit trust consultant) boleh jadi even better ever than your salary at full time job.

Lesen untuk memasarkan Unit Trust mestila diperolehi drp FMUTM (federation malaysian unit trust manager) Oleh itu, new recruitment kene sit for exam dulu. Public Mutual ada menyediakan kelas kelas extensive khas as for preparation. Jgn risau exam ni mudah je nak lulus dgn syarat study nota yg diberi.

Joining Fees yg dikenakan hanya RM250 aje.Tapi ade satu berita baik!!if you all join PUBLIC MUTUAL, then u all buat sales rm50,000 dan ke atas, fees tadi akan di REFUND balik.

Peluang kerjaya ini adalah open untuk everyone, tak kira yang bukan berkelulusan dalam bidang kewangan.Training and personal guidance is freely provided.

{ 1 comments... read them below or add one }

Nunu Nursyamsi said...

Hi there... I've already follow you in my dashboard, i also visit your blogs , it's very useful articles and i hope you do same to my blog
http://bandungthegreat.blogspot.com