Tip blogging terbaik, seo contest 2011

Posted by Zikri Husaini on Tuesday, June 28, 2011

Merupakan seo contest yang aku join untuk tahun 2011. Dalam mengenal dalam dunia blogging, banyak perkara yang harus kita pelajari. Diantaranya teknik seo, iaitu permainan memanipulasi keyword dengan cara yang betul. Memang betul ,ramai yang menggunakan cara yang tak berapa nak betul, apabila mereka menggunakan tajuk yang tricky dan juga menggunakan teknik-teknik "jahat" untuk menarik minat pembaca. Last sekali, pembaca itu sendiri yang kecewa. 

Apakah tip yang perlu ada? 

Tak banyak sebenarnya untuk kita tahu dalam nak berjaya dalam dunia blogging nie, cuma kadang-kadang ia berubah-ubah mengikut peredaran zaman. Yelah zaman sekarang nie, semua dah maju. Maacam-macam trend yang semakin hari semakin, banyak benda yang telah ada menjadi ikutan anak muda , termasuklah aku. 

Selain itu juga, perlu mencari satu jenama yang orang mudah ingati, bukan seperti nama domain blog ini lebih kepada personal, orang susah mahu ingat dan tak mahu pun nak ingat. Ingat kata kuncinya ialah branding yang senang orang nak ingat. Simple dan pendek. 

Itu sahaja tip dalam blogging terbaik untuk kali ini. Kepada semua , contestant selamat berjaya. 

{ 0 comments... read them below or add one }